Saturday, March 5, 2011

SIAPA KEKASIH.....

Waaahhh....
Assalamualaikum to all respected valuable bloggers and readers out there....
hope you are in the blessing of Allah with the truly pink health as usual....Insyaallah...
best jgk entry aku kali ni...pasal kekasih atau lover atau habib ataw marka ataw gewe ataw ape2 jela yg seantero mknenye dengan "kekasih"...kenapa plak la aku nk cakap pasal kekasih kali ni...saje nk meluahkan pasal kehidupan yg aku lalui tanpa kekasih yg bergelar "teman lelaki"...hihi...so skrg umur da menggunung ke 25 thun okay...kirenye pada tahap kebimbangan jugak la xde org merisik-risik, xde rombongan....dalam erti kasarnye, anak mak aku ni xlaku ke...hihi...xla...bukan mcm tu...jawapan terbaik yg aku selalu bg biler org tnya, "ko biler lg?"....aku dengan bangganya menjawab tanpa suara....hanya senyum lebar dan paling manis aku sajikan untuk mereka yg memberi soalan itu kepada aku...hihihi....tp aku ase ade je lg muslimah2 kt luar tu yg lbh tua dr aku tp rilex je idup tanpa kekasih....sibuk berjihad menegakkan agama dan bermujahadah dalam mendidik diri menjadi yg terbaik...ermm...seperti yg kita taw kekasih ni byk tahap dia...mcm nabi kita Rasulullah tu adalah kekasih Allah, Pencipta Agung kita....then dijadikan kekasih kepada Adam iaitu Hawa...teman yg dapat mendamaikan hati Adam....pastu wujudlah manusia...dan trend skrg ni kalau xde kekasih mcm out of date....xstylo la, x macho la....x ikut peredaran zaman la....hurm....tipu la aku cakap aku xpernah mengalami perasaan "cinta" kan...aku pernah jgk la walaupun sekejap dan palsu dan tipu...hehehe...dalam masa berlalu aku makin mengenali erti kekasih yg telah dianjurkan oleh syariah kita....sape la dalam dunia ni yg xperlukan kekasih kan...sdgkan adam pun sunyi tanpa hawa kan,,,inikan kita manusia biase....hihi...tp  kan agama kita yg murni dan mulus telah melandaskan satu jalan yg amat mulia untuk menghargai insan yang berkasih....iaitu perkahwinan....kekasih yg halal setelah akad pernikahan yg suci lebih bermakna daripada kekasih gelap ke kekasih awal dan akhir ke...ape2 la...hehe...so apabila ati da terpaut pada seseorg, maka hendaklah beristikharah memohon petunjuk Ilahi....pabila sudah hampir yakin dgn pilihan hati yg ditakdirkan Allah, maka gunakan org tengah yg dipercayai agamanya untuk merisik kekasih td yg telah mencuri hati anda...kemudian langsungkan pertunangan sekadarnya untuk memulakan sesi taaruf sahaja ok..bukan sesi pegang2 ke dating2 ke....kenal je ok...taw ltr blakang ke minat ke keturunan, adik beradik....dan kalau agak2 xserasi ke ape ke, silalah putuskan pertunangan itu sebaiknya....andai sudah sebulat suara seia sekata, maka perbincangan dan persediaan hanya ke arah majlis suci iaitu pernikahan....selepas akadnya nikah itu, maka jadilah kekasih td sebagai kekasih halal yg membolehkan kita berkasih mesra semahu-mahunya hingga akhir hayat kita.....dan itulah semanis-manis perasaan yg dialami  oleh dua insan yg berkasih kerana Allah...hehe....so skrg ni aku xde kekasih hati pon lg(bukan niat nk promote diri okay!)hihi....aku selalu berdoa medapat kekasih  halal yg diredhai Allah dan restu keluarga aku...harapnya begitu lah...semoga aku mendapat kekasih yg dapat menjadi imam untuk aku dan anak2 aku, membawa keluarga ke jalan Tuhan...aku ase sume org dalam dunia ni selalu akan berdoa untuk kekasih kan...ni aku dedicate lagu inteam ni untuk smua org yg mendamba kan kekasih dr Allah....


ha, ni lirik dia....best sgt....
untuk hiburan semua...hayatilah ye...

Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan

Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa

Ku pasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku
Pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan ku sendiri

Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala

No comments:

Post a Comment