Sunday, February 27, 2011

WANITA SEJATI IDAMAN KALBU SETIAP INSANI....


Wanita sejati bukanlah dilihat daripada kecantikan paras wajahnya, tetapi daripada kecantikan hati yang ada di baliknya.

Wanita sejati bukanlah dilihat daripada bentuk tubuhnya yang mempesona, tetapi dilihat daripada sejauh mana dia menutupi bentuk tubuhnya.

Wanita sejati bukanlah dilihat daripada begitu banyak kebaikan yang diberikannya, tetapi daripada sejauh mana keikhlasan dia memberikan kebaikan itu.

Wanita sejati bukanlah dilihat daripada seberapa indah suaranya, tetapi daripada apa yang mulutnya sering membicarakan.

Wanita sejati bukanlah dilihat daripada keahliannya berbahasa, tetapi dilihat daripada bagaimana caranya berbicara.

Wanita sejati bukanlah dilihat daripada keberaniannya berpakaian, tetapi dilihat sejauh mana dia memperteguh aurat di balik pakaiannya.

Wanita sejati bukanlah dilihat daripada seberapa banyak dan besarnya ujian yang dialami, tetapi dilihat sejauh mana dia menghadapi ujian itu dengan syukur dan sabar.

Wanita sejati bukanlah dilihat daripada sifat mudahnya dalam bergaul, tetapi dilihat daripada sejauh mana dia mampu menjaga kehormatannya dalam bergaul.

Wanita sejati bukanlah dilihat daripada kekhuatirannya digoda, tetapi dilihat daripada kekhuatiran orang jadi tergoda kepadanya.


AKU...

Sume wanita aku ase nak jd wanita sejati...termasuk lah aku...tp aku ase aku xlagi mencapai thap sejati tu dan aku sedang berusaha menjadi sesejati mungkin untuk diri, agama, keluarga dan negara...cewahh...negara tuuu...tp bg aku la, frankly speaking,,,,segalanya bermula dari hati la...nak jd ape pun terpulang pd hati...kalu baik, maka baik la seluruhnya dan juga sebaliknya...Aku pula senantiasa berusaha memujahadahkan diri ke arah berbuat, berfikir dan bertindak ke arah yg memberi kemaslahatan dan kebaikan kepada diri aku khususnya...

No comments:

Post a Comment