Monday, February 7, 2011

EDU AGRO PICNIC RESORT!!!

hurmm....
salam semua....
aku nak share jgk tentang aktiviti tetibe semasa cuti raye cina....da memang duduk berjiran dgn cina kan so mmg xdapat nak elak la daripada mendapat berkotax-kotax limau...ade manis ade masam...besela tu kan...tp mase cuti sabtu ahad 29 n 30 januari lalu aku telah memfolow kan diri ikut mak aku ade aktiviti yg agak lasak di EDU AGRO PICNIC RESORT yang bertempat di bukit ibam, kuala rompin pahang kota keriangan...kat sini ade kandang haiwan ternakan seperti lembu, ayam itik, angsa dan orang...hahaha...ha, ade burung walit....aku pon 1st time dtg kt situ...nak kate bes mmg ley thn la tp sbb ujan kan so byk la xtvt yg agak tergendala n xbest sgt la...boley kire berliku jgk la laluan dia...dalam kul 3 tu sampaila aku n mak ke EAP resort. 1st xtvt jungle treking yg xbrapa trekking sgt...trek kami terputus di tengah hutan disebabkan oleh hutan tu banjir...ley thn jgk la kan kalu nak redah...mcm xbape berani la aku sbb kegelian dengan pacat...mase nk masuk utan tu pon da kena lalu obstacle la kan..kena panjat tangga rentas pagar...hoho...di situ lite dapat lihat ye sang lelaki menjadi gentle sedikit ye mendahulukan women n gals jalan dulu...aku xla rapat sgt ng mereka2 sbb they all sume staff kan and aku cuma anak kepada staf je...buat diam jela kan...tp mase aku naek that tangga tu ade la satu suara yg mcm memandu aku cket la kan..."elok2 pegang...", "duduk n engsot2 je ke sane...",hurm...ade jgk yg 'terpeduli' kt aku kan...xpela, malas nak amek port sgt kan sbb aku kegayatan mase nak turun dr tangga tu...huhu...then lepas la 1 halangan...then meniti kayu balak plak...biler da guys sume ke depan, aku pon ase nk try la kan...mmg bhaya jgk la  titi tu...licin n bergoyang...aku naek je then tetibe ade lg 1 suara yg menegur..."elok2 tu...licin tu,..bahaya...".aku pon selambe naek je kt pangkal kayu tu tp mmg bahaya giler la then aku xla naek...saje je..."dia" agak concern ye di situ...bia la kan...then our trekking terputus d tgah jalan sbb bnjir kan...so patah balik ikut jalan laen..jalan punye jalan aku pon tergelincir lalu jatuh ke pangkuan lecak yg agak boley thn la kan...huh, kotor suda suar aku..mmg comot giler aku...tp xpela kan name pon xtvt lasak kan kalu xkotor bek duk uma je...then tea time la kan....makan ala kadar n aku g basuh suar aku la....pastu dorang staf pompuan ramai yg berehat dalam bilik tp aku cam malas je...aku pon g la ikut mak  maen pentanque...xla hebat pon...lyn je...di situ juga ade mata yg memerhati tp wat bodo je...huhu...aku kalah ok...hahaha...then gi la uma tok sedara mak aku iaitu tok andak...byk juga perkara menarik kt uma tu, ade kucing yg sgt byk n ade ayam katik yg aku xpenah tengok dr dekat. so seronok jgk tgok ayam katik sebab aku ni pon lebey kurang jgk la katiknye kan..aku plak syok makan betik sejuk kan...then alang2 aku mandi je kt uma tu then pulang smula ke EAP RESORT...maghrib tu da ase len macam la sbb senak perut la plak...malam tu aku mmg xmakan pon sbb sakit perut...ade bbq n karaoke la kabn...sume staf mmg melalak jela pegang mic...aku segan jgk la so duk diam je...tmbh plak moody sbb sakit perut kan....aku nak share time tido kat sini mmg best giler...syahdu sgt2....da la sejuk2, tilam empuk...tido malam plak diiringi bunyi hujan mencurah dan menekan atap zinc...perghh....mmg syahdu la kan...da la xde nyamuk....mmg best giler...pglaman yg agak best jgk la bersama staf jkr rompin...pg tu bekpes cam bese la...tibe2 aku gi kt aliran air tu dapatla aku tgkap ikan puyu kot...terglamer sekejap di situ ye sbb dapat tgkap ikan atas darat...hihihihi...epp, xbaek riyak....astaghfirullah...rilex2...then aku berkemas n pulang bersama bonda tercinta ke rompin sbb nak attend wedding member kan...kat sini ade la seba sedikit gambar yg dapat aku share ye....before that kan....disebabkan ujan yang mencurah2 they all yg pulang lambat tu terpakse mengharung banjir....

                                  NI LA SIGNBOD YG ADE N ACTIVITIES PROVIDED...



                                 HAA..MEREKA INI ADALAH PENYAMBUT TETAMU LA BILE       
                                          SAMPAI  DI EAP RESORT..HEHE


                                NI GAMBA AKU MAEN PENTANQUE...XHEBAT PON..KALAH DGN
                                          STAF TU...


                                   NI TIME BBQ...LIKE MOTHER LIKE DOTER TAKK??HAHA



                                      HAA...MEREKA INI ANTARA STAF2 DI JKR LA....
                                          MERANGKAP KAWAN BARU AKU...HIHIHI




                                HA! NI LA IKAN PUYU KOT YG AKU TGKAP ATAS DARAT TU..



                               SERBA SEDIKIT KEINDAHAN YG TERDAPAT DI EAP!!!


                                 MEREKA ENJOY YE DGN BANJIR DI EAP RESORT....

No comments:

Post a Comment