Thursday, January 27, 2011

PERCUTIAN YANG BERHARGA

lame juga ye aku tidak bertinta dalam blog aku, sepurnama mungkin...hihihi...i juz wanna share la mase bercuti bersama family ke kota singa last december 2010...kirenye aku menutup tirai 2010 ke negara orang...tp xla jauh pon...seberang laut je kot...tp byk la yg aku observe, aku judge and aku take it as panduan hidup la kot...mcm kebersihan tu mmg xdapat disangkal lg la kan...kalu buang chewing gum merata pon da kna sue kn apetah lagi bw kete melebihi had laju...kalu korang kaye xpe la nk byr saman polis singapore kan...hihihi...masuk je kastam singapore aku da dapat bezakan da service between kastam msia n kastam sgpore...cek paspot jenguk2 je dr kounter tp kat custom sgpore amek kau...sebut name agkat la tgn mcm dajah 1...hahaha...tgok muka seketul2...pergh!!stret giler...masuk je sgpore ade satu perasaan sengal sendiri, bangga pun ade...mcm2 la perasaan ade...jalan mmg byk kete tp xla jam sgt2...bus pnye ade lane bus sdiri...so mmg bus punctual n xsakit ati la menunggu...bus dia panjangggg jgk cmpared kt mesia ni...agak susah jgk nk cri kete kelisa tp ade seketul aku jumpe...porsche cayenne bersepah la jgk...mmg agknye dorg ni plg miskin pon toyota kot aku ase.haha..aku ase jela...jalan tar dia smooth giler..aku ase kalu aku drive kete yg bakal roboh pon mmg xjadi nk roboh sbb jalan rata, smooth je.lopak2 air pon takde...kalu kite pedastrian pon xla ase nak berlari ke seberang sebab takot kete langgar...kat sgpore mmg kete respect kt pejalan kaki...kalu duk tgah jalan pon blum tentu kete tu akan hon kite...so mmg safety la kalu jd pejalan kaki pon kan...compared than mesia ni, pemandu kete ni selagi boley langgar org kt jalan tu mmg dia akan langgar la kan...mcm ape je la...hormat sudeyh, ape susah kan....lg 1 susah giler nk dgr bunyi hon kat sgpore...aku pasang la telinga jgk kan mmg xde kot bunyi hon...negara dorang ni maju sgt la aku tgok...aku tertarik giler dgn binaan bangunan dia...unik n cantik...of coz la kan jimat space...ade tmpt brg murah ade brg mahal...kau jubah2 pompuan yg cantik2 tu dalam 30rgt je duit mesia...makan pon ok la tp makan tmpt org mmg xsame la ng tmpt sdiri kan...tp orang melayu sgpore aka javanes la mmg agak serius la aku ase...rakyat sane mmg berdisiplin tp kurang goodwill kot...mcm nk say thank ke, jumpe lg ke, dtg lagi ke agak susah la...kalu mcm kite g 7e kt mesia pon greet kite slmt dtg, tmksh, dtg lg tp kt sane mcm xde je.. tp xtawla kan...ayah aku byk jgk borong cokelat2...murah dpd langkawi lg hrga dia...kalu thp disiplin rakyat mmg aku bg thumbs up up lg la...terbaek la...byk sgt tmpt2 yg bley dlawati as safari nite, singapore flyer, duck tour, kalu kt sentosa lg la gile jgk nk enjoy kan...aku mmg xpuas la pegi n mmg aku nak retrip lg la g sane...korang g la ngan family ke kawan ke husband ke sape2 la yg korang suke...OVERALL MMG BESH!!!!!







No comments:

Post a Comment